Bumbleride Era – świetny wózek od urodzenia do 22 kg!

4.6

Bumbleride Era to bardzo uniwersalny wózek, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na bezdrożach. Będzie w nim wygodnie noworodkowi i dużemu czterolatkowi. Bardzo zwrotny, lekko się prowadzi, idealny na nasze polskie drogi! Cena: 2799 zł (wersja spacerowa)

Wygląd 5 Jakość 5 Cena 4

Uwielbiam wózki tej marki. Bumbleride oczarowało mnie lata temu tym, że ich wózki były dokładnie takie, jakich rodzice potrzebują – zwrotne, łatwe w prowadzeniu, radzące sobie w każdym terenie, a do tego zgrabne, łatwe i lekkie. Mój pierwszy Bumbleride – model Indie to w moim odczuciu najlepszy wózek terenowy, dlatego byłam pewna, że Bumbleride Era też mnie nie zawiedzie! Bardzo się też cieszę, że w końcu (po tylu latach) Bumbleride ma świetnego polskiego dystrybutora, dzięki któremu będzie można ten wózek kupić bez sprowadzania go z zagranicy (choć oczywiście w obecnych czasach trzeba mieć poprawkę na to, że pandemia mocno miesza w terminach produkcji i dostaw!).

bumbleride era

Co jest największą zaletą Bumbleride Era?

Jak wyszło podczas tygodni naszych testów – Era to wózek niezwykle uniwersalny, który sprawdzi się zarówno przy noworodku, dla którego najważniejsza jest wygoda i płynna jazda, jak i starszaku, który może nie korzysta z wózka ciągle, ale jak już chce się do niego wdrapać, to musi się tam zmieścić, a rodzicom nadal powinno być łatwo pchać wózek, pomimo tego, że dziecko nie waży już 3 kg, ale ponad 20 kg!

bumbleride era
Prawie sześcioletnia Hela korzystała z Ery po operacji nogi. Jak widać, jeszcze z niego nie wyrosła!

Bumbleride urzekło mnie też swoim podejściem do ekologii. To amerykańska marka, której założyciele pochodzą z Kalifornii. Za każdym razem kiedy z nimi rozmawiam, podkreślają, jak istotne jest dla nich to, by wózki, które tworzą i sprzedają, służyły nie tylko jednemu dziecku i by cała produkcja była jak najmniej szkodliwa dla środowiska. Z tego względu tkaniny zrobione są w całości z przetworzonych butelek PET, a cała produkcja pomyślana jest tak, by zużycie wody było w niej jak najmniejsze. W mojej opinii te wózki są naprawdę nie do zniszczenia, jest więc ogromna szansa, że jeden Bumbleride obsłuży wszystkich krewnych i znajomych, a nie tylko jednego bombelka.

Stelaż, czyli jak się jeździ Bumbleride Era?

Jak już pisałam, mój stary Bumbleride Indie zachwycił mnie tym, jak lekko się nim jeździ i jak świetnie radzi sobie w absolutnie każdych warunkach terenowych. Ale Indie jest trójkołowcem, a Era stoi na czterech kołach, więc ta lekkość jazdy wcale nie była takim pewniakiem. Całe szczęście okazało się, że pomimo czterech kół (i większej stabilności) prowadzenie Ery to czysta przyjemność! Wózek prowadzi się lekko, jest bardzo zwrotny i bardzo dobrze sobie radzi nawet w trudnych warunkach terenowych! Oczywiście nie tak dobrze, jak Indie, ale w tym wypadku przewaga trójkołowca jest oczywista, bo w dużej mierze wynika z konstrukcji :)

Era będzie więc świetnym wózkiem, dla tych rodziców, którzy planują jeździć z dzieckiem po drogach i bezdrożach. Świetnie sprawdzi się zarówno w mieście (szczególnie polskim), jak i podczas leśnych spacerów! Wózek ma bardzo dobrą amortyzację na przednich i tylnych kołach, dzięki czemu jadące w nim dziecko (zarówno niemowlak, jak i starszak) będą czuli się komfortowo, nawet na dużych wertepach!

Wbrew moim obawom, wózek nie jest ciężki. Zarówno w wersji spacerowej, jak i z gondolą waży 13.5 kg, czyli standardowo, jak na taki wózek – zwłaszcza że posiada cztery pompowane (więc niezbyt lekkie) koła. Koła są duże – przednie mają średnicę 22 cm, a tylne 30 cm. Przednie koła można zablokować do jazdy na wprost, co może być przydatne na bardzo wyboistym terenie, czy na plaży.

bumbleride era

Między tylnymi kołami znajduje się hamulec, łatwo jest go wcisnąć, ale zwolnienie wymaga już nieco siły, nie jest więc najbardziej przyjazny sandałkom i pomalowanym paznokciom u nóg ;)

Za to bardzo lubię rączkę wózka! Obleczona jest naturalnym korkiem, co naprawdę umila spacery. Korek jest przyjemny w dotyku i mam wrażenie, że ręce się mniej pocą na rączce z korka vs. plastik czy eko-skóra! Oczywiście rączka ma regulowaną wysokość – jest to tak zwana rączka „łamana” i można ją ustawić na kilku różnych wysokościach (od 64 cm do 112 cm nad ziemią). Wózek będzie więc wygodny zarówno dla niskich, jak i wysokich rodziców i opiekunów!

bumbleride era
bumbleride era

Bardzo lubię też kosz, który znajduje się pod wózkiem – jest bardzo pojemny i dobrze zabudowany. Dzięki temu wrzucimy tam wszystko i nic nam z niego nie wypadnie. Dostęp do kosza nie jest utrudniony, więc zawsze łatwo wyjmiemy z niego nasze rzeczy. Maksymalne obciążenie kosza to 5 kg. Dużym plusem jest kieszonka zapinana na zamek, która znajduje się między tylnymi kołami wózka. Idealny schowek na drobiazgi, które łatwo zgubić między milionem rzeczy wrzuconych do kosza!

bumbleride era

Bumbleride Era składa się całkiem sprawnie, chociaż trzeba podczas składania zwrócić uwagę na ustawienie przednich kół, które mogą składanie blokować. Ale, jak już człowiek trochę poćwiczy, to ogarnia co i jak :) Dużym plusem jest to, że złożony wózek stoi sam! Bywa to bardzo przydatne zwłaszcza jeśli nie mamy w domu za dużo miejsca na przechowywanie wózka i musimy go gdzieś wcisnąć w przedpokoju! Wózek można złożyć razem z siedziskiem, jeśli siedzisko jest obrócone przodem do kierunku jazdy. Jeśli dziecko jeździ przodem do rodziców, to najpierw należy odczepić siedzisko, a potem złożyć sam stelaż.

bumbleride era

Składanie jest proste, wystarczy złożyć siedzisko na płasko (po pociągnięciu dwóch szarych uchwytów z boku siedziska, składa się praktycznie samo), a następnie wcisnąć dwa przyciski na rączce wózka i popchnąć rączkę w dół. Jeśli koła będą w odpowiedniej pozycji, to wózek się złoży elegancko i zatrzaśnie się blokada z boku wózka. Jeśli koła będą przeszkadzać w złożeniu, to należy je przekręcić i wtedy wózek się złoży do końca. Po złożeniu wózek ma wymiary 80 × 61 × 38 cm, jeśli zależy nam na jeszcze mniejszym rozmiarze, to możemy odczepić tylne koła! Przydatnym elementem jest też specjalny uchwyt zamontowany na stelażu, dzięki któremu możemy wygodniej przenosić złożony wózek – przydaje się też podczas wkładania i wyciągania wózka do samochodu.

Siedzisko spacerowe

W siedzisku Bumbleride Era można się zakochać od pierwszego wejrzenia, bo jest tak przemyślane, że w zasadzie dzieci urodzone w cieplejszych miesiącach mogą spokojnie obyć się bez gondoli. Dzięki temu jest to taki wózek, który można bez problemu użytkować od narodzin aż do 3-4 roku życia, czyli do momentu, w którym dziecko wózek porzuci.

Po pierwsze siedzisko można zamontować zarówno przodem do rodzica, jak i przodem do jazdy. Dzięki temu najmłodsze dzieci będą mogły spacerować z widokiem na mamę i tatę (a rodzice będą mogli zerkać co chwilę na dziecko), a starszaki będą podczas spacerów mogły się bardziej skupić na poznawaniu świata. Zmiana kierunku ustawienia siedziska jest prosta, wystarczy siedzisko złożyć, wypiąć ze stelaża, obrócić i wpiąć w stelaż.

bumbleride era
Siedzisko przodem do rodzica i przodem do kierunku jazdy

Po drugie siedzisko można rozłożyć na płasko, co oznacza, że można w nim w bezpieczny sposób przewozić nawet noworodki. Dla tych najmłodszych dzieciaków Bumbleride Era ma specjalną funkcję! Po rozłożeniu siedziska na płasko i podniesieniu podnóżka do najwyższej pozycji można rozłożyć specjalną osłonkę, która tworzy taką mini-gondolę. Nie zmienia to nic w użytkowaniu wózka, ale faktycznie sprawia, że maluszek jest w bardziej przytulnej przestrzeni, nieco lepiej osłonięty od wiatru.

Siedzisko rozłożone na płasko
Rozłożona osłonka tworząca mini-gondolę

Jeśli rozłożymy siedzisko do pozycji leżącej, to możemy w części łączącej budkę z siedziskiem odpiąć część materiału i dzięki temu zwiększyć przewiew w wózku. Jest to bardzo praktyczne w trakcie upałów, kiedy z jednej strony osłaniamy dziecko od słońca, ale z drugiej nie chcemy go w tym wózku upiec.

bumbleride era

Samo opuszczanie oparcia nie należy do moich ulubionych, bo siedzisko zawieszone jest na dwóch taśmach. Z jednej strony możemy sami dostosować pochylenie oparcia do naszych potrzeb, z drugiej strony, taki sposób rozkładania często wymaga użycia dwóch rąk (szczególnie jeśli chcemy ustawić siedzisko bardziej pionowo. Jest to jednak absolutnie do przeżycia, a z czasem i taśmy się wyrabiają (więc łatwiej chodzi cały mechanizm) i rodzice robią to sprawniej :)

bumbleride era
Mechanizm opuszczania i podnoszenia siedziska

Kolejnym minusem dla części dzieci może być fakt, że najbardziej pionowa pozycja siedziska nie jest pod kątem prostym, więc dziecko jest w pozycji nieco pochylonej, czego niektóre dzieci nie lubią, bo czują, że to jednak za mało. Ale spokojnie, potrafią sobie z tym poradzić – po prostu siadają prosto bez opierania pleców o oparcie.

Wózek ma regulowany podnóżek, który można ustawić w trzech pozycjach, dzięki czemu wózek jest wygodny zarówno dla śpiących niemowląt, jak i biegających starszaków, którzy sami wdrapują się do wózka.

Pałąk jest obleczony takim samym materiałem, z jakiego zrobione jest siedzisko. Pokrowiec pałąka można odpiąć, co jest bardzo praktyczne, bo łatwo jest go wyczyścić czy wyprać (w niskiej temperaturze i w cyklu do prania ręcznego). Sporym minusem jest fakt, że do wypięcia pałąka potrzebujemy dwóch rąk. Nie ma też możliwości wypięcia pałąka z jednej strony, co nieco utrudnia szybkie wyciągnięcie malucha z wózka. Jeżeli wasze dzieci (i wy) nie są fanami pałąka, to spokojnie możecie go wypiąć i z niego nie korzystać. Chyba że wozicie w wózku noworodka/niemowlaka w mini-gondoli. Wtedy konieczne jest, by pałąk był przyczepiony do siedziska.

Pasy w spacerówce są pięciopunktowe, a część naramienną i biodrową można w łatwy sposób od siebie odczepić, dzięki czemu z łatwością zamontujemy w wózku każdą wkładkę i śpiworek. Wysokość pasów można ustawić na trzech wysokościach, zmiana wysokości nie jest skomplikowana, ale wymaga przełożenia pasów przez oparcie wózka. Część biodrowa ma specjalne dodatkowe szlufki, dzięki którym pasy będą lepiej dopasowane do noworodków i małych niemowląt.

Budka w Bumbleride Era jest ogromna, dzięki czemu zarówno siedzący starszak, jak i leżący niemowlak będzie świetnie osłonięty od słońca, wiatru i deszczu. Z tyłu budki znajduje się okienko do podglądania dziecka, okienko jest zasłaniane przy pomocy magnesów (a nie rzepów, jak czasem bywa), w związku z tym możemy z łatwością zobaczyć czy dziecko śpi, bez budzenia go odrywaniem rzepów. Jedynym słabym punktem jest łączenie budki z oparciem siedziska – trzeba zwrócić uwagę, by budkę ściśle przypiąć do metalowej ramy, bo w przeciwnym razie przy mocnym wietrze będzie nam tamtędy hulał wiatr.

No i jeszcze warto wspomnieć o tym, że pod oparciem znajduje się jedna całkiem spora kieszonka, która jest idealnym schowkiem na takie drobiazgi jak telefon czy klucze, które chcemy mieć zawsze przy sobie. Oczywiście ta kieszonka będzie bardziej praktyczna wtedy, gdy będziemy wozić w wózku starszaka, który więcej siedzi niż śpi.

bumbleride era

Warto wspomnieć, że tkaniny, których Bumbleride używa do produkcji swoich wózków, wykonane są w całości z przetworzonych butelek PET. Tkaniny barwione są metodą, która pozwala oszczędzić 100-150 litrów wody w przeliczeniu na jeden wózek (w porównaniu do standardowych sposobów barwienia). Jest to więc bardzo dobry wybór dla tych rodziców, dla których istotna jest ekologia oraz skompletowanie wyprawki, jak najmniej uciążliwej dla naszej planety.

Materiał siedziska można włożyć do pralki i wyprać (pranie ręczne, niska temperatura!). Ściągnięcie tapicerki nie jest jakieś super proste, więc nie ma się co nastawiać, że będzie się wózek prało co tydzień, ale jak już bombelek wetrze w to siedzisko kilogram chrupek i obślini całość, to jest opcja, że całość się po prostu dopierze w pralce!

Gondola

Na stelażu wózka Bumbleride Era można zamontować gondolę Bumbleride – tę samą, która pasuje do innych modeli tego producenta (Indie/Speed). Gondola ma raczej standardowe wymiary (wielkość materaca 78 × 30 cm), więc powinna bez problemu wystarczyć na pierwsze 6 miesięcy. W bardzo prosty sposób można ją złożyć na płasko (wymiary po złożeniu to 82 × 15 × 39 cm), co ułatwia jej transport w niedużym bagażniku.

bumbleride era

Dużym plusem jest przedłużka budki, dzięki czemu dziecko będzie dobrze chronione przed promieniami słońca czy wiatrem. Budka się składa po wciśnięciu dwóch przycisków znajdujących się na łączeniu budki z ramą. W górnej części budki znajduje się uchwyt, za który można przenieść gondolę w bezpieczny sposób. Gondola stabilnie stoi na ziemi (pod spodem znajdują się malutkie nóżki), dzięki czemu może posłużyć również jako łóżeczko turystyczne w pierwszych miesiącach życia dziecka.

Z minusów – osłonka gondoli przypinana jest przy pomocy zamka, który odpina się z jednej strony. Dużo wygodniej, jeśli ta osłonka przypinana jest zamkiem dwustronnym, bo wtedy łatwiej regulować stopień okrycia dziecka.

Akcesoria i wersje kolorystyczne

Do wózka Bumbleride Era można dokupić akcesoria, takie jak wkładki czy śpiworki, adaptery do fotelików, dostawkę dla starszaka, folię przeciwdeszczową, organizer montowany na rączce czy torbę transportową. Jednak pandemia i w tym przypadku nie jest łaskawa. Nie wszystkie dodatki dostępne są w Polsce, na część trzeba jeszcze trochę poczekać, zapewne nie wszystkie będą w ogóle dostępne.

bumbleride era

Jeśli zaś chodzi o wersje kolorystyczne, to Era dostępna jest w pięciu kolorach – rudym (Clay), przygaszonym turkusie (Sea Glass), granatowym (Maritime Blue), ciemnoszarym (Dawn Grey) i czarnym (Matte Black). Wózek z czarną tapicerką ma czarny stelaż, pozostałe kolory mają stelaże aluminiowe :) Warto jednak przed zakochaniem się w jakimś kolorze wziąć pod uwagę, że dostępność wózków jest w obecnej sytuacji ograniczona i nie każdy kolor jest dostępny wszędzie. W Polsce najłatwiej jest kupić wózek granatowy i czarny, ale można upolować też szare egzemplarze.

Gdzie kupić Bumbleride Era i za ile?

Bumbleride Era kosztuje 2799 zł lub 2899 zł (wersja czarna), a gondola, która pasuje do Bumbleride Era, kosztuje 799 zł. W sumie za wózek 2w1 trzeba więc zapłacić prawie 3600 zł. Nie jest to więc wózek tani, ale kosztuje sporo mniej od tych wózków, które postrzegane są jako premium. A w mojej ocenie Bumbleride Era spokojnie może z nimi konkurować pod kątem funkcjonalności, wygody użytkowania i trwałości!

Wózki dostępne są w wybranych sklepach, ja polecam zakupy w sklepie ekowozki.pl, gdzie Bumbleride Era dostępny jest w dwóch kolorach (czarny i granatowy). Można tam też kupić gondolę do Ery (dostępna jest czarna, granatowa i szara).

Specyfikacja techniczna (wg pomiarów własnych)

Wymiary stelaża po złożeniu: 61 cm × 80 cm × 38 cm

Waga wózka: 13.5 kg spacerówka / 13.5 kg gondola

Wysokość rączki: 64 – 112 cm

Średnica kół przednich: 22 cm

Średnica kół tylnych: 30 cm

Wysokość oparcia siedziska: 46 cm

Całkowita długość siedziska: 95 cm

Szerokość siedziska: 31 cm

Długość materacyka 78 × 30 cm

Maksymalne obciążenie kosza na zakupy: 5 kg

Maksymalne obciążenie siedziska spacerowego: 22 kg

Zdjęcia: Agnieszka Wanat


Spodobał Ci się mój artykuł? Poleć go znajomym :)