Chicco Urban Travel System

Chicco Urban Travel System

Bardzo funkcjonalny wózek miejski - z łatwo przekształcaną w spacerówkę, gondolą oraz systemem podróżnym (fotelik + baza). Pomimo trudności w prowadzeniu wózka jedną ręką, dobrze sprawdzi się w warunkach miejskich. Cena: 1199 zł (2w1) lub 1799 zł (4w1)
4
Wygląd
3.5
Jakość
3.5
Cena
5

Bardzo często słyszę od czytelników prośbę o pokazanie na blogu wózków z nieco niższej półki cenowej. Fakt, do tej pory na blogu nie pojawił się wózek, który można by zaliczyć do segmentu ekonomicznego, dlatego bardzo się cieszę, że w moje ręce trafił Chicco Urban. W końcu mogę wam zaprezentować wózek, którego zakup nie prowadzi do bankructwa :)

Chicco Urban to typowo miejski wózek, który sprawdzi się na chodnikach, uliczkach czy alejkach parkowych. Został zaprojektowany tak, żeby spełniać potrzeby rodziców mieszkających w mieście, nie spowodować dziury w domowym budżecie, ale równocześnie dać (przede wszystkim) mamom możliwość do pobawienia się trochę jego wyglądem. Dzięki dodatkowym zestawom kolorystycznym możemy dopasować Chicco Urban do naszych zmieniających się upodobań i potrzeb.

urban-10

Co jest najwększą zaletą tego wózka?

Chicco Urban nie posiada osobnej spacerówki i gondoli. W trzech ruchach gondola zmienia się w spacerówkę, a spacerówka w gondolę. Bardzo podoba mi się to rozwiązanie, bo eliminuje konieczność znalezienia miejsca na niepotrzebną część i sprawia, że dylemat „czy opłaca mi się kupić gondolę, skoro jest tylko na chwilę” znika. Używamy gondoli tak długo, jak chce dziecko (pod warunkiem, że z niej wcześniej nie wyrośnie). Dla nas na obecnym etapie rozwoju Heli to rozwiązanie jest naprawdę super – Hela śpi tylko na płaskim (głównie na brzuchu), nie potrafi spać w spacerówce, ale kiedy nie jest śpiąca, nie akceptuje jazdy gondolą – bo musi wszystko widzieć. Dlatego zazwyczaj zaczynamy spacer Urbanem od spacerówki kubełkowej, w której Hela sobie patrzy na świat, a kiedy zaczyna być śpiąca, to po prostu rozkładam spacerówkę w gondolę i idę dalej. Kiedy na spacer jedziemy Urbanem, to nie mam dylematu czy zabrać gondolę, czy spacerówkę :) Oczywiście, kiedy Hela wyrośnie z tego etapu, to ta cecha wózka nie będzie już dla nas ważna, ale na razie zachwycam się tym na każdym spacerze.

Stelaż

Największą słabością wózka jest łatwość prowadzenia – kiedy jedziemy nim po miejskiej nawierzchni, to wózek jedzie gładko, ale już wjechanie na krawężnik wymaga sporo siły. Jeśli mamy ochotę prowadzić wózek jedną ręką, to tylko pod warunkiem, że jedziemy prosto. Przy skręcaniu potrzebujemy już dwóch rąk opartych na rączce i niemało siły. Zresztą z tego powodu Michał nie polubił Urbana – nie może równocześnie pchać wózka i korzystać z telefonu :D

urban-7

Koła są piankowe i całkiem duże jak na wózek miejski (średnica tylnych kół – 24 cm, średnica przednich kół – 18 cm). Przednie koła są amortyzowane i bajecznie prosto można je zablokować – wystarczy wcisnąć przycisk nad kołem i już. Dawno nie widziałam tak prostego rozwiązania. Amortyzacja jest wystarczająca do jeżdżenia po miejskiej nawierzchni, ale jeśli będziemy koniecznie chcieli zabrać wózek na spacer do lasu czy na pole, to będzie trzęsło – zwłaszcza przy lekkim dziecku.

Na plus wyróżnia się pojemny i łatwo dostępny kosz pod wózkiem. Hamulec nożny jest dosyć spory, więc łatwo w niego trafić, chociaż z drugiej strony przeszkadza, gdy wciągamy wózek po schodach. Rączka ma teleskopową regulację wysokości, więc łatwo można dostosować ją do wzrostu rodzica (max wysokość 106 cm).

urban-12

Stelaż wózka składa się na płasko, więc po złożeniu nie zajmuje dużo miejsca (72 x 63 x 27 cm), ale niestety przy składaniu musimy mieć dwie ręce wolne. Waga wózka (10.5 kg) mieści się tuż za moją granicą lekkości, więc w sumie jest akceptowalna :)

urban-stroller-folded_1_1_1_1
Chicco Urban po złożeniu

Gondolo-spacerówka

Gondola jest materiałowa, osadzona na ramie z twardym (ale podzielonym na 3 części) dnem. Razem z wózkiem dostajemy wyściółkę do gondoli, która sprawia, że w środku jest bardziej przytulnie. Wielkość gondoli jest raczej standardowa (77 cm x 31 cm).

urban-11

Po spięciu dwóch klamer pod gondolą i wyregulowaniu oparcia za pomocą paska otrzymujemy kubełkowe siedzisko spacerówki. Ta transformacja jest banalnie prosta, nie ma potrzeby wypinania ramy ze stelaża. Zamianę spacerówki w gondolę robiłam z przysypiającą Helą w wózku. Oczywiście spacerówkę można zamontować zarówno przodem, jak i tyłem do kierunku jazdy. A oparcie siedziska można położyć w 3 pozycjach – leżąca, półsiedząca i siedząca.

urban-8 urban-9 urban-2

Kubełkowe siedzisko nie będzie odpowiadać każdemu, ale ja je bardzo lubię, bo dzieci, które nie siedzą jeszcze stabilnie, znacznie lepiej siedzą w kubełku niż w standardowej spacerówce (w której często zjeżdżają na boki). Pasy w spacerówce są pięciopunktowe i co ważne część naramienną i biodrową można w łatwy sposób rozłączyć, dzięki czemu bez problemu zamontujemy dodatkową wkładkę czy śpiworek.

Budka w wózku jest raczej standardowych rozmiarów, ale ma niedużą przedłużkę, dzięki czemu leżącemu dziecku słońce nie świeci po oczach (no, chyba że słońce jest wyjątkowo nisko). Kolejne plusy to ruchomy i łatwo odpinany pałąk oraz regulowany podnóżek.

Fotelik samochodowy

Chicco Urban można kupić również w wersji 3w1, razem z fotelikiem Chicco Auto Fix Fast dla dzieci od urodzenia do 13 kg oraz bazą montowaną na pasy (lub isofix). Fotelik Auto Fix Fast otrzymał dobre noty za bezpieczeństwo w testach OEAMTC (takie same jak popularny Maxi Cosi Cabrio), więc jeśli fotelik pasuje do waszego samochodu, to możecie kupować :)

urban-6 urban-5

Fotelik ma specjalną poduszkę redukcyjną dla najmniejszych niemowląt i bardzo obszerną budkę przeciwsłoneczną. Przy pomocy specjalnych adapterów z łatwością zamontujemy go na ramie wózka Urban.

To, co mi najbardziej przeszkadza to baza zapinana na pasy i fakt, że za każdym razem, kiedy wkładam fotelik do samochodu na bazę, to muszę przełożyć jeden pas przez specjalny uchwyt w foteliku. Przyzwyczaiłam się już do tego, że używając bazy, nie muszę się przejmować pasami, ale w tym foteliku niestety jest inaczej.

Akcesoria

Przy zakupie wózka, oprócz stelaża i gondoli, otrzymujemy zestaw kolorystyczny (budka, wkładka do spacerówki, osłonki na pasy oraz pokrycie na gondolę, które jest równocześnie osłonką na nóżki w spacerówce), folię przeciwdeszczową oraz wyściółkę do gondoli.

Jeśli zdecydujemy się na zakup wersji 3w1, to dostaniemy również fotelik, bazę oraz adaptery do wózka.

Jeśli znudzi nam się kolor naszego wózka, to możemy dokupić kolejny zestaw kolorystyczny. Jeśli w wózku ma jeździć kolejne dziecko, to również możemy sobie wymienić kolory, żeby chłopiec nie musiał jeździć w różu po starszej siostrze :) Dostępnych jest 5 zestawów standardowych, 3 zestawy zimowe oraz 2 zestawy letnie.

COLORpack1
Standardowe zestawy kolorystyczne
COLORpack2
Zimowe zestawy kolorystyczne
COLORpack3
Letnie zestawy kolorystyczne

Ja testowałam dwa zestawy kolorystyczne – letni (seledynowy) i zimowy (brązowy). W zestawie letnim mamy budkę z okienkiem, wkładkę do spacerówki, osłonkę na pasy oraz przykrycie do gondoli (z okienkiem z siateczką). Zestaw zimowy składa się z budki, ocieplanego przykrycia do gondoli, ciepłej wkładki do spacerówki, osłonek na pasy, oraz nakładki na rączkę wózka lub pałąk, która może pełnić rolę mufki dla dziecka lub dla mamy.

urban-4
Mufka dla mamy

 Czym wózek z segmentu ekonomicznego różni się od najdroższych wózków?

Okazuje się, że wózek nie musi kosztować kilka tysięcy złotych, żeby spełniać potrzeby rodziców. Tańsze wózki też całkiem dobrze się spisują – być może nie są tak funkcjonalne, lekkie, czy zgrabne, mogą być wykonane z tańszych materiałów, albo nie wszystkie szczegóły będą dopieszczone do granic możliwości, ale jednak spełniają swoją rolę i mają niezaprzeczalną przewagę nad wózkami za dwie średnie krajowe – są tańsze :)

Ja pomimo mojej dozgonnej miłości do Bugaboo, mam nadzieję na częstsze recenzowanie na blogu wózków, które są w zasięgu możliwości finansowych większości polskich rodziców :)

Specyfikacja techniczna

Wymiary wózka rozłożonego: ok. 106 cm wysokość x 63 cm  szerokość x 99 cm długość

Wymiary wózka po złożeniu: ok. 27 cm wysokość  x 63 cm  szerokość x  72 cm długość

Waga wózka: 10,5 kg

Średnica kół tylnych: 24 cm

Średnica kół przednich: 18 cm

Wielkość gondoli: 77 cm x 31 cm 

Gdzie kupić i za ile

Chicco Urban można kupić albo w wersji 2w1, albo 3w1. Jeśli zależy nam na możliwości zamontowania fotelika samochodowego na ramie wózka, to w grę wchodzi jedynie wersja 3w1, bo tylko foteliki Chicco będą pasowały do Urbana. Wersja 3w1 (+ baza i adaptery) kosztuje 1799 zł i można ją znaleźć na ceneo.

Dodatkowe zestawy kolorystyczne do wózka kosztują od 239 do 289 zł i można je kupić TUTAJ.

 

Autorka zdjęć – Agnieszka Wanat

Wpis powstał przy współpracy z marką Chicco.

Zobacz
więcej