Joolz Geo – wózek, który rośnie razem z rodziną

Joolz Geo – wózek, który rośnie razem z rodziną

Joolz Geo to bardzo fajny miejski wózek dla jednego lub dwojga dzieci. Zdecydowanie najlepiej wypada w wersji pojedynczej, choć wersja bliźniacza i “rok po roku” na pewno znajdą swoich fanów. Cena 3999 - 5820 zł
3.6
Wygląd
4.5
Jakość
3.5
Cena
3

Joolz Geo to drugi model (po Joolz Day) marki Joolz, który bazuje na tym, co w Joolz Day najlepsze. Po raz pierwszy widziałam go na targach Kind und Jugend w Kolonii we wrześniu 2015 roku, wtedy miałam możliwość powozić go w kółko po stoisku, ale entuzjazmu we mnie nie wzbudził. Dlatego bardzo się cieszę, że mogłam przyjrzeć mu się bliżej podczas kilkutygodniowych testów.

Co jest największą zaletą tego wózka?

Joolz Geo ma trzy różne wersje, dostosowane do wożenia jednego lub dwojga dzieci. Można go kupić w wersji Mono (pojedyncza), Duo (podwójna) lub Twin (bliźniacza), w zależności od tego ile mamy dzieci i w jakim są wieku. Jednak zdecydowanie największym wyróżnikiem Geo jest ogromny kosz na zakupy – największy, jaki widziałam, który można obciążyć zakupami ważącymi nawet 10 kg. Idealne dla nomadycznych matek, które przed wyjściem z domu muszą wziąć ze sobą cały dom ;)

joolz-geo-3

Moje serce zdecydowanie skradła wersja Mono – czyli pojedynczy, niezbyt lekki, ale świetnie prowadzący się wózek 2w1 z ogromnym koszem. Przy tej wersji pozostałe dwie wydają się być nieco przekombinowane, ale z całą pewnością znajdą się również fani wersji Duo i Twin :)

Stelaż

Stelaż jest jednakowy dla wszystkich 3 wersji. Nieco się różni od stelaża Joolz Day, ale posiada wszystkie jego największe zalety. Wózek prowadzi się bardzo dobrze, w wersji Mono wręcz idealnie. Oczywiście wózek nieco traci na lekkości prowadzenia, jeśli będziemy korzystać z wersji dla dwojga dzieci, ale szczerze mówiąc, nie ma na co narzekać.

joolz-geo-13

Podbijanie wózka też jest bardzo dobre w wersji Mono, w wersjach podwójnych jest już trudniej, bo wózek robi się bardzo ciężki, ale nadal da się to zrobić. Słabym punktem jest amortyzacja, nie jest ona jakoś bardzo wyczuwalna, ale biorąc pod uwagę, że Joolz Geo nie jest wózkiem terenowym, jest ona akceptowalna.

joolz-geo-20

Na górnej części stelaża można zamontować gondolę, spacerówkę lub adaptery do fotelika samochodowego. Na dolnej części można zamontować kosz, spacerówkę, gondolę lub adaptery do fotelika samochodowego. Jeśli używamy wózka w wersji spacerowej Mono (kosz + spacerówka) lub spacerowej DUO (spacerówka + spacerówka) to składa się on w jednej części. Jeśli korzystamy z gondoli, to przed złożeniem stelaża należy gondole wypiąć. Wózek po złożeniu nie jest bardzo kompaktowy, ale mimo to powinien się bez problemu zmieścić do większości bagażników samochodowych. Składanie jest dość proste i po złożeniu wózek się blokuje, co jest wygodne podczas wkładania i wyciągania wózka z bagażnika. Warto dodać, że wózek można złożyć ze spacerówką tylko jeśli obrócona jest ona przodem do kierunku jazdy i ustawiona jest w pozycji siedzącej.

joolz-geo-19

Przednie piankowe koła są dosyć duże (średnica 20 cm) i skrętne z możliwością blokady do jazdy wprost. Koła blokuje się bardzo prosto, przyciskiem umieszczonym nad kołem. Tylne koła mają średnicę 30 cm i są pompowane. Między tylnymi kołami, z prawej strony znajduje się hamulec. Jest on niezbyt duży, ale można go bez problemu wcisnąć i zwolnić.

joolz-geo-2 joolz-geo-4

Kosz, jak już pisałam, jest ogromny, ale montowany jest dokładnie w tym samym miejscu co dolne siedzisko i gondola, więc warto pamiętać o tym, że w wersji Duo i Twin kosza nie mamy wcale, co jest zdecydowanie sporym utrudnieniem.

Rączka wózka jest wysuwana teleskopowo i można regulować jej wysokość. Najniższe położenie znajduje się 94 cm nad ziemią, a najwyższe – 110 cm. Jest to więc wózek wygodny zarówno dla niskich, jak i wysokich osób.

joolz-geo-7 joolz-geo-6

Chyba największym minusem Joolz Geo jest waga, chociaż ciężko mieć pretensje o wagę do podwójnego wózka. Sam stelaż waży 9.5 kg. Wózek w wersji Mono (spacerówka i kosz) waży ponad 14 kg, a w wersji Duo (dwie spacerówki) ponad 16 kg. W wersji z gondolami jest jeszcze cięższy. Nie jest to mało, ale nie odczujemy tej wagi, jeśli nie będziemy musieli nigdzie podwójnego wózka wnosić czy wciągać. Dla porównania Joolz Day w wersji spacerowej waży 11.6 kg, czyli prawie 3 kg mniej.

Gondola

Gondola jest dość duża, wymiary materaca to 77 × 33 cm, czyli bez problemu wystarczy na pierwsze 6 miesięcy, a przy drobniejszych dzieciach znacznie dłużej. Gondola montowana jest na tej samej ramie, na której mocuje się spacerówkę. Budka w gondoli i spacerówce również jest ta sama – nie jest zbyt głęboka, więc raczej trzeba pomóc sobie dodatkową osłonką. Ale plusem jest możliwość odkrycia części budki, dzięki czemu dziecko ma przewiew w upalny dzień.

joolz-geo-23

joolz-geo-12
Gondola ma przykrycie przypinane dwustronnym zamkiem i przy odrobinie wysiłku można ją złożyć na płasko, ale nie jest to raczej do codziennego stosowania.

Dodatkowa gondola

Dodatkowa gondola (montowana pod główną gondolą lub głównym siedziskiem) jest nieco mniejsza, bo ma wymiary 75 × 31 cm, ale nadal jest wystarczająca dla niesiedzącego dziecka. Ma również przykrycie na nogi i niedużą budkę. Największym problemem dla mnie jest jednak jej umiejscowienie, bo głowa dziecka znajduje się dokładnie pod rączką wózka, ale na wysokości kolan rodzica, więc dostęp do niej nie jest zbyt wygodny.

joolz-geo-20

 

Siedzisko spacerowe

Kubełkową spacerówkę można zamontować przodem lub tyłem do kierunku jazdy i w każdym z tych ustawień rozłożyć w trzech pozycjach – leżącej, półleżącej i siedzącej. Siedzisko jest całkiem spore – całkowita długość to 94 cm, a wysokość samego oparcia – 50 cm. Mam wrażenie, że siedzisko jest głębsze niż w Joolz Day, ale nie miałam możliwości porównać obu, więc mogę się mylić.

joolz-geo-8 joolz-geo-5

Budka (dokładnie ta sama, co przy gondoli) jest płytka, więc jeśli siedzisko spacerowe ustawione jest w pozycji leżącej pod słońce, to musimy jakoś inaczej osłonić buzię dziecka przed promieniami. Pałąk jest odpinany z każdej strony i ruchomy, więc odczepienie go jest bardzo wygodne.

joolz-geo-15

joolz-geo-10Zdecydowanie najbardziej irytowały mnie pasy – są pięciopunktowe, ale każda z części wpinana jest osobno, więc kiedy posadzimy już dziecko w wózku, to musimy trochę czasu spędzić nad łączeniem pasów naramiennych, biodrowych i klamry.

Dodatkowe siedzisko

Dodatkowe siedzisko spacerowe montowane pod głównym siedziskiem spacerowym jest nieco mniejsze. Całkowita długość to 84 cm, a wysokość oparcia to 40 cm. Siedzisko ma możliwość regulacji pochylenia (od półleżącego do siedzącego) i niewielką budkę. Ma też pasy pięciopunktowe, które moim zdaniem są wygodniejsze od tych w głównym siedzisku, bo można połączyć ze sobą część naramienną i biodrową. Dziecko o wzroście ok. 80 cm będzie miało tam bardzo komfortowo, większym dzieciom komfort się nieco zmniejszy, ale szczerze mówiąc, podczas naszych testów dzieciaki bardzo chętnie pakowały się na dolne siedzisko, bo była to dla nich po pierwsze niezła kryjówka, a po drugie nie musiały chodzić pieszo :) Dodatkowa spacerówka montowana jest tylko w jednym kierunku (przodem do kierunku jazdy).

joolz-geo-16 joolz-geo-18

Wersja MONO

joolz-geo-23 joolz-geo-9

Jeśli decydujemy się na zakup wersji MONO, to w zestawie dostajemy stelaż i ramę, na której montujemy główną gondolę i spacerówkę oraz kosz XL montowany pod spodem. Jest to idealny zestaw dla rodziców wożących w wózku jedno dziecko. Jeśli ktoś szuka miejskiego wózka 2w1 i nie przeszkadza mu nieco duża waga, to naprawdę warto rozważyć zakup Joolz Geo Mono.

Wersja DUO

Wersja DUO to stelaż z główną spacerówką, dodatkową spacerówką oraz gondolą montowaną pod głównym siedziskiem, oraz kosz XL, który możemy zamontować, jeśli nie używamy dodatkowego siedziska lub gondoli.

joolz-geo-20 joolz-geo-17

joolz-geo-5Przyznam szczerze, że dla mnie jest to dość dziwny zestaw, bo oznacza, że młodsze dziecko (niemowlę) możemy wozić tylko na dole, a miejsce starszaka jest na górze. Jeśli chcemy na spacer zabrać tylko niemowlaka (co się zdarza, jeśli starszak jest w żłobku) to albo jedziemy z pustą spacerówką, albo tylko z gondolą, która znajduje się na wysokości naszych kolan. Widok niespotykany :D

Ale jeśli wózek ma służyć do wożenia dwóch większych dzieciaków, to ma to sens – młodsze pakujemy do głównego siedziska, a starszak ma awaryjne dolne siedzisko, którego używa, gdy nie ma siły chodzić, albo chce się zdrzemnąć.

Warto też pamiętać o tym, że w wersji podwójnej górna spacerówka może być obrócona tylko przodem do kierunku jazdy, a głowa leżącego w gondoli dziecka leży dokładnie w miejscu, w którym upadnie to, co rodzic upuści podczas prowadzenia wózka – dlatego warto pamiętać o tym, żeby budka w dolnej gondoli/siedzisku była cały czas podniesiona.

Wersja TWIN

joolz-geo-22 joolz-geo-16

joolz-geo-20 joolz-geo-5 joolz-geo-23Wersja Twin to stelaż, dwie gondole, dwie spacerówki oraz kosz XL. Z tym wózkiem możemy więc robić już, co chcemy, bo ma wszystkie możliwe elementy. Jeśli chcemy wozić w wózku dwoje niemowląt, to montujemy dwie gondole, chociaż szczerze mówiąc nie wiem jak miałabym wybrać, które dziecko jedzie w gondoli na dole – znajduje się ona bardzo blisko dna górnej gondoli, więc widoki są mocno ograniczone, nie wspominając o dość skomplikowanym dostępie do dziecka.

Przy dwóch spacerówkach jest już nieco lepiej, bo jeśli dziecko na górze nie śpi, to odległość między siedziskami jest całkiem duża, ale przy leżącym górnym siedzisku nie jest już tak różowo.

W tej wersji możemy również zamontować górną spacerówkę i dolną gondolę lub zrobić z wózka wersję pojedynczą – z gondolą lub siedziskiem spacerowym i koszem.

Akcesoria i wersje kolorystyczne

Joolz Geo ma sporo akcesoriów, które można dokupić. Przede wszystkim są to adaptery do fotelika, które można zamontować w górnej lub dolnej części stelaża. Warto pamiętać, że są to dwa różne adaptery i każdy z nich ma swoją listę kompatybilnych fotelików (chociaż kilka z modeli powtarza się na obu listach). Każdy z adapterów ma również inną cenę.

Oprócz tego można kupić osłony UV, moskitiery i osłony przeciwdeszczowe – osobno na górne i dolne siedzisko. Dostępna jest też parasolka, śpiworek i torba do wózka.

Joolz Geo dostępny jest w jedenastu wersjach kolorystycznych: wersja Earth (najtańsza) w kolorach granatowy Parrot, beżowy Elephant, czerwony Lobster i zielony Żółw; wersja Studio w kolorach graphite, gris i noir; wersja Quadro w kolorach blu, grigio, carbon i denim.

Gdzie kupić i za ile

Joolz Geo można kupić bezpośrednio u dystrybutora na www.everbaby.pl lub szukać okazji na Ceneo. Cena wózka uzależniona jest od wersji kolorystycznej i modelu. Najtańszy Joolz Geo Mono kosztuje 3999 zł, najtańszy Joolz Geo Duo kosztuje 4890 zł, a najtańszy Joolz Geo Twin to koszt 5280 zł. Nie ulega więc wątpliwości, że jest to wózek z górnej półki, ale warty rozważenia zwłaszcza w wersji MONO :)

Specyfikacja techniczna

Wymiary stelaża po złożeniu: 88 cm x 60 cm x 32 cm

Wymiary po złożeniu stelaża i siedziska spacerowego: 93 cm x 60 cm x 44 cm

Waga wózka Mono (spacerówka): 14.3 kg (z koszem) / 12.9 kg (bez kosza)

Waga wózka Duo/Twin (spacerówka): 16.3 kg

Wysokość rączki: 94 – 110 cm

Średnica kół przednich: 20 cm

Średnica kół tylnych: 30 cm

Wymiary wewnętrzne gondoli: 77 cm x 33 cm

Wymiary wewnętrzne dodatkowej gondoli: 75 cm x 31 cm

Główne siedzisko spacerowe:

  • Wysokość siedziska: 50 cm
  • Całkowita długość siedziska: 94 cm
  • Szerokość siedziska: 22-31 cm

Dodatkowe siedzisko spacerowe:

  • Wysokość siedziska: 40 cm
  • Całkowita długość siedziska: 84 cm
  • Szerokość siedziska: 20-32 cm

Maksymalne obciążenie kosza na zakupy: 10 kg

Maksymalne obciążenie wózka: 40 kg (dwoje dzieci)

 

Autorką większości zdjęć jest Agnieszka Wanat


Spodobał Ci się mój artykuł? Poleć go znajomym :)

Zobacz
więcej

Makedo — narzędzia do konstruowania DIY

Makedo — narzędzia do konstruowania DIY

Jeśli sami w dzieciństwie uwielbialiście tworzyć konstrukcje z kartonu, to będziecie zachwyceni tą zabawką! Zestaw narzędzi do konstruowania Makedo, to zabawka, o której marzyliście w dzieciństwie i którą zapragniecie kupić swojemu dziecku!

Bugaboo Dragonfly — wózek stworzony do miasta

Bugaboo Dragonfly — wózek stworzony do miasta

Bugaboo Dragonfly to najnowszy model holenderskiego producenta, który ma być miejskim wózkiem przyszłości. Jeśli w związku z tym spodziewacie się, że lata i sam zajmuje się małym pasażerem, to niestety nic z tego.